9πμ-2μμ / 5μμ-9μμ

Δευτέρα - Παρασκευή

+30.210.497.5628

Τηλέφωνο Κλινικής

20 τρόποι για να καταστρέψεις τα δόντια σου 

Περιεχόμενα

  1. Κόβοντας κλωστές, ετικέτες, ανοίγοντας σακουλάκια, φακελάκια και μπουκάλια με τα δόντιαΑνοίγοντας καπάκια μπουκαλιών ή πλαστικές συσκευασίες με τα δόντια σας, μπορεί να είναι βολικό και γρήγορο, αλλά  είναι μία συνήθεια που κάνει τον οδοντίατρο πιο πλούσιο. Χρησιμοποιώντας τα δόντια σας, όπως ένα εργαλείo που έχετε στην εργαλειοθήκη σας, μπορεί να προκαλέσετε  ρωγμές ή σπασίματα. Γι’ αυτό το λόγο υπάρχουν τα ψαλίδια, για να κόβουμε και τ’ ανοιχτήρια μπουκαλιών που είναι πιο εύχρηστα για να ανοίγουμε. Τα δόντια σας πρέπει να τα χρησιμοποιείται μόνο για να τρώτε.
  2. Τρώγοντας σποράκια και ξηρούς καρπούς καθημερινάΤο τσιμπολόγημα παράγει λιγότερο σάλιο από ότι ένα γεύμα, αφήνοντας υπολείμματα τροφών στα δόντια σας για πολλές ώρες. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται πολύς χρόνος στους μικροοργανισμούς να τραφούν να αναπτυχθούν και να δημιουργήσουν ουλίτιδα και τερηδόνα. Αποφεύγετε το  πολύ συχνό τσιμπολόγημα ξηρών καρπών μπροστά από μία τηλεόραση και να επιμένετε σε σνακ που είναι χαμηλά σε ζάχαρη και άμυλο, για παράδειγμα, ραβδάκια από καρότο ή αγγούρι.
  3. Μασώντας παγάκιαΟ πάγος είναι φυσικό προϊόν και χωρίς ζάχαρη, οπότε μπορείτε να σκεφτείτε ότι ο πάγος είναι ακίνδυνος. Αλλά μασώντας κάτι σκληρό όπως κατεψυγμένους κύβους από πάγο μπορεί να προκαλέσετε μικροσπασίματα ή να ραγίσουν ακόμη και τα δόντια σας που είναι ο πιο σκληρός ιστός όλου του ανθρωπίνου σώματος. Περιστασιακά τώρα, μπορεί να ερεθίζει το μαλακό ιστό (πολφό) στο  εσωτερικό ενός δοντιού και αργότερα μπορεί να ακολουθήσει τακτικός πονόδοντος.  Εναλλαγές από  ζεστές και κρύες τροφές μπορεί να προκαλέσουν σύντομο και οξύ πονόδοντο αλλά στην πορεία μπορεί αυτός ο πονόδοντος να γίνει παρατεταμένος και  διαρκής.Συμβουλή: Την επόμενη φορά που θα σας έρθει η παρόρμηση για πάγο, μασήστε μία οδοντότσιχλα  στη θέση του.
  4. Τρώγοντας πατατάκια (chips)Τα βακτηρίδια της οδοντικής πλάκας θα διασπάσουν επίσης τα αμυλούχα τρόφιμα σε οξέα. Αυτά το οξέα μπορούν να επιδράσουν στα δόντια για τα επόμενα 20 λεπτά ή ακόμη περισσότερο και ιδίως αν η τροφή ή το σνακ έχει κολλήσει μεταξύ των δοντιών πράγμα που συμβαίνει συχνά. Θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε οδοντικό νήμα και να βουρτσίσετε αφού φάτε πατατάκια ή άλλα αμυλούχα τρόφιμα που τείνουν να κολλήσουν στα δόντια.
  5. ΚαπνίζονταςΤα τσιγάρα, καθώς και άλλα προϊόντα καπνού, όπως είναι ο χύμα καπνός και τα πούρα, μπορούν να λεκιάσουν, να κιτρινίσουν και να διαβρώσουν τα δόντια. Το κάπνισμα μειώνει πολύ την άμυνα του οργανισμού στην στοματική κοιλότητα με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο πληθυσμός των μικροοργανισμών να γίνονται πιο επικίνδυνοι δημιουργώντας πιο εύκολα τερηδόνα, ουλίτιδα και περιοδοντίτιδα. Έτσι με την πάροδο του χρόνου διευκολύνουν την περιοδοντική νόσο να εξελιχθεί πιο γρήγορα και στο τέλος να κουνηθούν τα δόντια και να χαθούν. Ο καπνός μπορεί επίσης να προκαλέσει καρκίνο του στόματος, των  χειλιών, και της γλώσσας. Αν ψάχνετε για έναν ακόμη λόγο να σταματήσετε το κάπνισμα, σκεφτείτε το χαμόγελό σας.
  6. Πίνοντας καφέΤο σκούρο χρώμα του καφέ και η οξύτητά του μπορεί να προκαλέσει κιτρίνισμα των δοντιών σε βάθος χρόνου. Ευτυχώς, είναι ένας από τους ευκολότερους λεκέδες, ως αναφορά τη θεραπεία του με διάφορες μεθόδους λεύκανσης. Μιλήστε με τον οδοντίατρό σας, αν ανησυχείτε για τον αποχρωματισμό των δοντιών σας.
  7. Μασώντας καλαμάκια, στύλους και μολύβιαΘα πρέπει πάντoτε να μασάτε το μολύβι σας όταν επικεντρώνεστε σε εργασία ή διάβασμα; Ακόμη όταν πίνουμε καφέ ή χυμό μασάμε και το καλαμάκι για να περάσει η ώρα. Αυτή η κακιά συνήθεια μπορεί να προκαλέσει μικροσπασίματα ή να ραγίσει τα δόντια. Συμβουλή: Η τσίχλα χωρίς ζάχαρη είναι μια καλύτερη επιλογή όταν αισθάνεστε την ανάγκη να μασάτε κάτι από αμηχανία ή για να περάσει η ώρα. Η τσίχλα ενεργοποιεί τη ροή του σάλιου, το οποίο μπορεί να κάνει τα δόντια πιο ισχυρά και να τα προστατέψει από τα οξέα, αφού βοηθάει στην αραίωσή τους.
  8. Τρώγοντας τα νύχια σου τα μάγουλα σου και τα χείλη σουΕίναι κρίμα να τρώτε τον ίδιο σας τον εαυτό. Ας φάτε καλύτερα κάτι πιο γευστικό όπως είναι ένα φρούτο ή ένα καρότο. Άσε που θεωρείται και γρουσουζιά.
  9. Πίνοντας σόδες και ανθρακούχα ποτάΗ καραμέλα δεν είναι ο μόνος ένοχος όταν πρόκειται για την προσθήκη ζάχαρης. Κάποια ανθρακούχα ποτά μπορεί να έχουν έως  και 11 κουταλάκια ζάχαρη ανά μερίδα. Εκτός της προσθήκης ζάχαρης τα ανθρακούχα ποτά περιέχουν ακόμη, φωσφορικό νάτριο και κιτρικά οξέα, τα οποία μαλακώνουν και διαβρώνουν το σμάλτο των δοντιών. Τα αναψυκτικά διαίτης σας δίνουν τη δυνατότητα να παραλείψετε τη ζάχαρη, αλλά μπορεί να έχουν ακόμη περισσότερο οξύ με τη μορφή των  τεχνητών γλυκαντικών.
  10. Πίνοντας χυμούς φρούτων καθημερινάΟι Χυμοί φρούτων είναι γεμάτοι με βιταμίνες και αντιοξειδωτικά, αλλά δυστυχώς οι περισσότεροι δήθεν φρέσκοι χυμοί που πωλούνται στα σούπερ-μάρκετ είναι γεμάτοι με ζάχαρη. Ορισμένοι χυμοί μπορεί να έχουν πάρα πολύ ζάχαρη ανά μερίδα όπως είναι οι ανθρακούχοι. Για παράδειγμα, υπάρχουν  10 γραμμάρια ζάχαρης παραπάνω στην ανθρακούχα πορτοκαλάδα απ’ ότι στο φυσικό χυμό από πορτοκάλι. Στα φρούτα υπάρχει φυσικό γλυκαντικό, κάντε τον κόπο λοιπόν και στύψτε φυσικό χυμό που δεν περιέχει επιπρόσθετη ζάχαρη. Συμβουλή: Μπορείτε επίσης να μειώσετε την περιεκτικότητα σε ζάχαρη αραιώνοντας τον χυμό με λίγο νερό.
  11. Πίνοντας ενεργειακά ποτάΔεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ένα κρύο αθλητικό ποτό είναι αναζωογονητικό μετά από μια καλή προπόνηση. Αλλά αυτά τα ποτά είναι συνήθως υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη. Όπως ανθρακούχα ποτά ή καραμέλες, πάντως τα γλυκά αθλητικά ποτά κάνουν επίθεση οξέων στο σμάλτο των δοντιών σας. Έτσι η συχνή χρήση τους μπορεί να οδηγήσει σε αποσύνθεση της αδαμαντίνης (σμάλτο) των δοντιών. Ένας καλύτερος τρόπος για να μείνετε ενυδατωμένοι στο γυμναστήριο είναι να καταναλώνετε άφθονο νερό, χωρίς ζάχαρη και χωρίς θερμίδες.
  12. Τρώγοντας καραμέλες ή σταγόνες για το βήχαΑκριβώς επειδή οι σταγόνες και οι καραμέλες για το βήχα πωλούνται ακόμη και στα περίπτερα αυτό δε σημαίνει ότι είναι υγιεινές. Οι περισσότερες είναι φορτωμένες με ζάχαρη. Έτσι, αφού καταπραΰνετε το λαιμό σας με μία παστίλια, φροντίστε να βουρτσίζετε καλά. Η ζάχαρη που προέρχεται από τις σταγόνες ή τις καραμέλες για το βήχα αντιδρά με την οδοντική πλάκα που καλύπτει τα δόντια σας. Στη συνέχεια τα βακτήρια που υπάρχουν στην οδοντική πλάκα μετατρέπουν τη ζάχαρη σε οξύ που κατατρώει το σμάλτο των δοντιών. Καλώς ήρθατε τρύπες.
  13. Τρώγοντας γλυκά, καραμέλες με ζάχαρη και καραμέλες σε μορφή τζελΌλες οι ζαχαρούχες τροφές, προωθούν τον τερηδονισμό των δοντιών, αλλά μερικά είδη γλυκών προκαλούν τερηδόνα πιο γρήγορα. Τα κολλώδη γλυκά (γκοφρέτες, σοκολάτες, μπισκότα, λουκούμι, ζαχαρωτά, καραμέλες σε μορφή τζελ κ.α.) κολλάνε στα δόντια, κρατώντας τη ζάχαρη και τα επακόλουθα οξέα σε επαφή με το σμάλτο σας για ώρες. Αν η μέρα σας δεν είναι ακριβώς το ίδιο χωρίς ένα κολλώδες ζαχαρωτό, καταναλώστε μερικά ζαχαρωτά κατά τη διάρκεια ενός γεύματος, και όχι σαν ένα ξεχωριστό σνακ. Αμέσως μετά βουρτσίστε  τα δόντια σας. Και αυτό γιατί, κατά τη διάρκεια των γευμάτων, παράγεται περισσότερο σάλιο που βοηθά  στο ξέπλυμα των υπολειμμάτων καραμέλας πάνω από τα δόντια. Έρχεται στο τέλος και το βούρτσισμα με το νήμα και καθαρίζει εντελώς τα δόντια.
  14. Τρίζοντας και σφίγγοντας τα δόντιαΤο τρίξιμο και το σφίξιμο των δοντιών, ή αλλιώς όπως λέγεται βρουξισμός, μπορεί να φθείρει τα δόντια με την πάροδο του χρόνου. Προκαλείται από το στρες κατά τη διάρκεια της ημέρας και εκδηλώνεται περισσότερο κατά τη διάρκεια της νύχτας στον ύπνο. Αυτό το καθιστά δύσκολο να ελεγχθεί.  Αποφεύγοντας τα σκληρά τρόφιμα κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να μειωθεί ο πόνος και η ζημιά από αυτή τη συνήθεια, καθώς επίσης και το υπέρμετρο άνοιγμα του στόματος, ας πούμε μεγάλο χασμουρητό. Φορώντας ένα νάρθηκα τη νύχτα  κατά τη διάρκεια του ύπνου μπορεί να αποτραπεί η ζημία που προκαλείται από το τρίξιμο και το σφίξιμο. Συμβουλευτείτε οπωσδήποτε τον οδοντίατρό σας.
  15. Κάνοντας piercing στα χείλη και στη γλώσσαΤο Piercings στη γλώσσα μπορεί να είναι  της μόδας, αλλά ένα δάγκωμα του μεταλλικού στηρίγματος μπορεί να σπάσει ένα δόντι.  Το Piercings στα χείλη  θέτει ένα παρόμοιο κίνδυνο. Και όταν το μέταλλο τρίβεται με τα ούλα, μπορεί να προκαλέσει σοβαρές βλάβες  των ούλων που μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια των δοντιών. Το στόμα είναι επίσης ένα καταφύγιο για τα βακτήρια, έτσι τα τρυπήματα αυξάνουν τον κίνδυνο μολύνσεις των πληγών. Επίσης, με ένα Piercing στη γλώσσα, υπάρχει ο κίνδυνος να τρυπηθεί κατά λάθος ένα μεγάλο αιμοφόρο αγγείο , που μπορεί να προκαλέσει σοβαρή αιμορραγία. Συζητήστε τους κινδύνους υγείας με τον οδοντίατρό σας προτού τοποθετήσετε κάποιο μεταλλικό αντικείμενο στο πρόσωπό σας και συγκεκριμένα γύρω ή μέσα στο στόμα σας.
  16. Δίνοντας ακατάλληλη ώρα μπιμπερό στα παιδιάΔεν είναι ποτέ πολύ νωρίς για να προστατεύσετε τα δόντια σας. Δίνοντας σε ένα μωρό κατά τη διάρκεια του ύπνου ένα μπουκάλι με χυμό, γάλα, ή άλλου τύπου ρόφημα, μπορεί να δημιουργήσει φθορά στα νεογιλά δόντια και να αλλάξει την κλήση των καινούργιων δοντιών που θα ανατείλουν. Το μεγάλο έγκλημα βέβαια είναι όταν το ρόφημα που περιέχει το μπιμπερό είναι μέσα στην ζάχαρη ή το μέλι. Έτσι το μωρό μπορεί να συνηθίσει να κοιμάται με το μπουκάλι στο στόμα και τα δόντια του να κολυμπάνε μέσα στην ζάχαρη όλη τη διάρκεια της νύχτας. Το καλύτερο είναι να κρατήσετε το μπιμπερό μακριά από την  κούνια.
  17. Κάνοντας δυναμικά αθλήματα  χωρίς να προστατεύονται τα δόντια με νάρθηκεςΑν παίζεται ποδόσφαιρο, χόκεϊ, μπάσκετ ή οποιοδήποτε άλλο άθλημα επαφής, μην κατέβετε στο παιχνίδι χωρίς κάποια προστασία του στόματος και των δοντιών σας. Στοματικός νάρθηκας οπωσδήποτε. Αυτός αποτελείται από εξατομικευμένο πλαστικό υλικό και μπορεί να είναι σκληρός ή μαλακός μπορεί να είναι διάφανος ή χρωματιστός και τοποθετείται κυρίως στα δόντια της άνω γνάθου. Χωρίς αυτόν, τα δόντια σας θα μπορούσαν να σπάσουν ακόμη και να βγουν από την θέση τους όταν αγριέψει το παιχνίδι. Αυτοί πωλούνται σε καταστήματα αθλητικών ειδών, ή μπορείτε να κατασκευάσετε έναν εξατομικευμένο και πιο λεπτό επαγγελματικό στοματικό νάρθηκα στον οδοντίατρό σας.
  18. Πίνοντας κόκκινο κρασίΤα οξέα που περιέχει το κόκκινο κρασί διαβρώνουν το σμάλτο των δοντιών, δημιουργώντας ανώμαλη επιφάνεια και κηλίδες που τα κάνουν πιο ευάλωτα σε χρώσεις. Το κόκκινο κρασί περιέχει επίσης μια βαθιά χρωστική ουσία που ονομάζεται χρωμογόνο και κάποιες άλλες ουσίες τις τανίνες, οι οποίες βοηθούν τις χρωστικές να κολλήσουν στα δόντια. Ο πιο πάνω συνδυασμός οξέων και τανινών βοηθάει  το κόκκινο χρώμα του κρασιού να μείνει πάνω σας (στα δόντια σας) μακριά από το ποτήρι σας όταν αυτό αδειάσει.
  19. Πίνοντας λευκό κρασίΘα μπορούσατε να σκεφτείτε ότι κολλώντας το λευκό κρασί επάνω στα δόντια σας δεν θα δημιουργούσε βλάβη λόγο του χρώματός του. Αλλά τα οξέα που περιέχει εξακολουθούν να αποδυναμώνουν το σμάλτο, αφήνοντας τα δόντια, πορώδη και ευάλωτα σε χρώσεις από άλλα ποτά ή τροφές όπως ο καφές, αναψυκτικά τύπου κόλα και φράουλες, κεράσια, μαύρα μούρα, πατζάρια κ.α. Συμβουλή: Ξέβγαλμα με νερό μετά την κατανάλωση κρασιού. Η χρήση  λευκαντικής οδοντόκρεμας και διαλύματος μπορεί ν’ ανταγωνιστεί την επίδραση της χρωστικής ουσίας από κόκκινα και λευκά κρασιά.
  20. Τρώγοντας ευκαιριακά και χωρίς μέτροΕυκαιριακή άμετρη κατανάλωση αγαθών συχνά συνεπάγεται υπερβολικές ποσότητες γλυκών, τα οποία μπορεί να οδηγήσουν σε φθορά των δοντιών. Πολυφαγία και βουλιμία μπορεί να κάνει ακόμα μεγαλύτερη ζημιά στην υγεία των δοντιών. Τα ισχυρά οξέα που βρέθηκαν σε εμετό μπορεί να διαβρώσουν τα δόντια, που τα καθιστούν ευάλωτα και αδύναμα. Αυτά τα οξέα επίσης προκαλούν κακή αναπνοή. Η βουλιμία μπορεί να οδηγήσει σε μια ποικιλία από σοβαρά προβλήματα υγείας, οπότε φροντίστε να μιλήσετε με το γιατρό σας για να μπορέσει να σας βοηθήσει.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε μας
Κλείστε Ραντεβού

Επικοινωνήστε μαζί μας για να κλείσουμε ραντεβού!